2015. október 18., vasárnap

Mini képviselőfánk

Évekkel ezelőtt készítettem először képviselőfánkot. Az első próbálkozás klassz lett. Ezen felbuzdulva kis idő után ismét sütöttem, de nem lett szép, összeesett. Nem adom fel alapon, ismét próbálkoztam, de az sem lett az igazi, Több helyen olvasgattam, nézegettem a fánk tészta készítéséről. Több sütés után találtam meg az igazi praktikákat.
Szerintem két fontos dolog van, amit kötelező betartani. Az első, az egyensúly. ( 2 dl víz, azaz 20 dkg, 20 dkg vaj, 20 dkg finom liszt)  A vízben felolvasztjuk a vajat, utána beletesszük a lisztet és addig melegítjük, míg el nem válik az edény falától. Csipet só, csipet cukor bele. Áthelyezzük egy másik edénybe és kis adagokban tojást (4-5 db) adunk hozzá, addig míg sűrű nokedlitésztára hasonlító állagot nem kapunk. Nyomózsákból tepsibe nyomkodjuk.
A második és talán a legfontosabb, a sütés hőfoka. 180 fokon 20-25 percig, majd 150-160 fokra visszavéve 20 percig sütjük. Ekkor tulajdonképen már csak szárítjuk, akár a sütő ajtaját résnyire meg is lehet nyitni. Így nem esik össze és szép üreges fánkot kapunk.
Várakoznak a kicsikék a töltésre. :-)


Ilyen csini, kis üreges hasacskájuk lesz.

Megtöltve. Itt már a fogyasztásra várakozva. (ők fogynak, mi hízunk :-)  )
A család nagyon szereti a Dr Oetker krémes port, úgyhogy én azzal szoktam tölteni.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése