2017. január 24., kedd

ILDI kedvence fügés KEKSZ

Nem bírtam már nézni az ünnepekre megvásárolt csomagolt aszalt fügét. Nem ette senki.
Úgy gondoltam, nem maradhat itt szegény, tenni kell vele valamit. Megpróbáltam "egészséges" alapanyagokból készíteni. Azt hiszem, erre is azt lehet mondani, hogy ronda, de finom.  :-)


Hozzávalók:

30 dkg teljes kiőrlésű búza liszt
10 dkg vaj
csipet só
3 evőkanál glukonon édesítő
1 csomag vaníliás cukor
2 egész tojás

1 csomag füge
1-2 evőkanál méz

A fügét 10 percre beáztattam vízbe, majd nagyobb darabokra vágtam és az aprítóba tettem. Pépesre daráltam, mehet bele 1-2 kanál víz is meg a méz.

A liszthez adtam az édesítő port, a sót, a vaníliás cukrot, összekevertem.  Ezután mehet bele az olvasztott vaj és a 2 tojás enyhén felverve. Összegyúrás után  két felé vettem, mert nem könnyen kezelhető a tészta, így egyszerűbb vele dolgozni. 
Nyújtottam, (ha makacs a tészta, tegyünk rá sütőpapírt és azon keresztül nyújtsuk) majd a füge massza felét rákentem és ketté hajtottam, kissé összenyomkodtam a széleit. 
Így tettem a második adaggal is. Éles késsel daraboltam és sütőpapíros tesibe helyeztem. Elég ragacsos a tészta, de széles pengéjű késsel szépen átemelhető a tepsibe. 180 fokos sütőben kb. 
20-25 percig sütöttem, de nézegetni kell, mert sütő függő. Egy nagy méretű tepsi épp tele lett vele.

Aki szereti a fügét és kedveli a teljes őrlésű liszteket, annak finom csemege lesz. 
Ildi barátnőm imádta.  :-)

Jó étvágyat kívánok!
CsillaG sütöde



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése